VASS PÅ SOCIALA MEDIER

FÖR DIG SOM VILL BLI VASSARE PÅ SOCIALA MEDIER

Framgångsrikare i digitala sociala kanaler – sätt kundupplevelsen i fokus 

Varje dag tas 100 miljoner selfies! Dagens konsumenter söker upplevelser på en nivå som aldrig förr ”the blue dot costumer” 24-7 – när vill din kund trycka på köpknappen? Och var vill den finna den? Instagram? Facebook? Data och analys är inte längre en del av beslutsunderlaget – det är beslutsunderlaget. Mobilen är vår viktigaste plattform för affärer och marknadsföring 

Hur blir vi framgångsrikare på FACEBOOK, INSTAGRAM, PINTEREST och TRIPADVISOR I en värld som rör sig fortare än vad vi har möjlighet att anpassa oss till så fungerar inte längre de gamla tankesätten kring hur vi når våra kunder. Med sociala medier som en naturlig del i marknadsföringsmixen ställs krav på att kunna vara tillräckligt intressant så att erbjudande och varumärke delas i de sociala nätverken.

  • Hur blir man intressant i sociala medier?
  • Vad gör att en bild på en katt delas tusen gånger, medan ett bra erbjudande från ett företag inte delas alls?

HUR GÖR KUNDEN IDAG – ”KUNDRESAN”

  • Hur syns ni där kunden är? Hur köper kunden idag, vem/vilka påverkar kundens beslut? Vilka sociala medier används under och efter köpet av tjänst/produkt, och hur används dessa? Hur kan vi som företag synas ”före” ”under” ”efter”.

SOCIALA MEDIER FÖR OLIKA SYFTEN

  • Varumärkesbyggande, sälj, kundservice, kundvård. Goda exempel från företag inom er bransch, business to business, ideella sektorn och offentliga verksamheten
  • Genomgång av verktyg FACEBOOK, INSTAGRAM, PINTEREST OCH TRIPADVISOR.

STRATEGI, SYFTE, MÅL OCH MÄTBARHET

Att formulera en målinriktad strategi. Metoder för att mäta och utvärdera Syfte och mål; varför vill vi använda sociala medier och vad vill vi uppnå? Varför begreppen målgrupp inte fungerar som förr vi landar i strategi – varför – vem – när och med vad Ni jobbar med verktyg som leder fram till er strategi. Att göra innehållet till en del av strategin. Rätt innehåll i rätt kanal, vid rätt tidpunkt och i rätt sammanhang. Innehåll som uppmuntrar dialog. Metoder för att uppnå spridningseffekter, arbetsrutiner för det praktiska arbetet. ”Hands on Facebook och Instagram” genomgång av verktyget i Facebook och Instagram bransch relaterade inspirationscase.

byTekla kör utbildning i FACEBOOK, INSTAGRAM, PINTEREST och TRIPADVISOR, och stöper upplägget efter deltagarens nuläge.

Kurstid: 2×3 timmar eller 6 timmar Antal deltagare: 8-10 personer Pris: offert

Planerade utbildningar

Mora 24 april 13-17 STEG I

Mora 27 april 9-13 STEG II

Tidigare uppdrag: kategori digital affärsutveckling, föreläsning, utbildning

Fler uppdrag länk till linkedIN